Педагогічні вулиці як цінне джерело вивчення історії рідного міста та прояву національної пам’яті: спільний онлайн-проєкт «Педагогічна мапа Києва» Інституту післядипломної освіти та Педагогічного музею України. Поглиблення знань про біографію та творчий шлях Івана та Ганни Шовкоплясів – педагогів, на честь яких названо вулицю в Оболонському районі столиці України. Рекомендовано ресурси для вивчення життєвого та творчого шляху педагогів, презентовано ідею дослідження педагогічної вулиці як публічного простору для проведення навчальних занять чи дослідної роботи.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток здатності до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження, виявляти повагу та цінувати українську національну культуру.

Педагогічні вулиці як цінне джерело вивчення історії рідного міста та прояву національної пам’яті: спільний онлайн-проєкт «Педагогічна мапа Києва» Інституту післядипломної освіти та Педагогічного музею України. Поглиблення знань про біографію та творчий шлях Костянтина Ушинського – педагога, на честь якого названо вулицю в Солом’янському районі столиці України. Рекомендовано ресурси для вивчення життєвого та творчого шляху педагога, презентовано ідею дослідження педагогічної вулиці як публічного простору для проведення навчальних занять чи дослідної роботи.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток здатності до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження, виявляти повагу та цінувати українську національну культуру.

Педагогічні вулиці як цінне джерело вивчення історії рідного міста та прояву національної пам’яті: спільний онлайн-проєкт «Педагогічна мапа Києва» Інституту післядипломної освіти та Педагогічного музею України. Поглиблення знань про біографію та творчий шлях Миколи Пирогова – педагога, в честь якого названо вулицю в Шевченківському районі столиці України. Рекомендовано ресурси для вивчення життєвого та творчого шляху педагога, презентовано ідею дослідження педагогічної вулиці як публічного простору для проведення навчальних занять чи дослідної роботи.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток здатності до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження, виявляти повагу та цінувати українську національну культуру.

Метою модуля є підвищення рівня обізнаності вчителів щодо розвитку мовної компетентності учнів в межах інтегрованого курсу «Культура добросусідства». Ознайомлення педагогів із складовими компонентами, завданнями, напрямками  розвитку мовної компетентності в курсі «Культура добросусідства».

Додаткові практичні матеріали до курсу дадуть можливість сформувати або збагатити актуальний набір методик для розвитку мовної компетентності у дітей.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності; здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою та, за потреби, здобуття освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти (мова відповідного корінного народу або національної меншини України); здатність розвивати мовно-комунікативні уміння та навички учнів.

Заснування Колегії Павла Ґалаґана виокремлюється як важлива подія, для Києва, і культурно-освітнього простору держави. Сім’я Ґалаґанів – будівничі української освіти – на тлі історичних, релігійних, суспільних традицій, влади. Їх погляди, дії аналізується на зразках сучасників, у описах непересічних особистостей, які збагатили культурні, освітні, суспільні традиції Києва. Варіативність активного благодійництва розглядається важливим запобіжником деградації суспільства. Влив родин Ґалаґанів та Русових на розвиток освіти України кінця ХІХ-початку ХХ ст.

Обсяг навчального часу: 30 годин / 1.0 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток здатності аналізувати культурно-освітні особливості минулого країни, розуміти логіку розвитку української національної думки; формування здатності до вираження національно культурної ідентичності.

На основі спогадів сучасників та ранніх біографій Т. Шевченка аналізується роль українського музично-пісенного фольклору як джерела натхнення й ідейної спрямованості творчості Кобзаря. Т. Шевченко висвітлюється як артист, знавець і «… предивний, може, найлуччий співака народних пісень на всій Україні обох дніпровських берегів» (П. Куліш). Систематизуються відомості про репертуар, улюблені пісні, голос, манеру виконання, вплив Шевченка-співака на слухачів, сприйняття та оцінки його творчості сучасниками у взаємозв’язку з українською піснею. Акцентується на необхідності олюднення образу Тараса Шевченка для розуміння його сучасною молоддю.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Здатність виявляти повагу  та цінувати українську національну культуру; розвиток професійної та громадянської  компетентностей педагогічних працівників.

Однією із ключових компетентностей, які мають формуватися  під час навчання в школі є загальнокультурна. Будь-яку компетентність здатен сформувати в учнів тільки той вчитель, який сам на достатньому рівні нею володіє. Тому у процесі підвищення кваліфікації педагог має працювати над удосконаленням своєї професійної компетентності, зокрема і такої її складової, як загальнокультурна компетентність. Основою загальнокультурної компетентності  вітчизняного вчителя є знання духовної культури українського народу, його обрядовості, традицій, фольклору та відображених в них морально-етичних норм і правил.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток духовно-ціннісних орієнтирів;  знання духовно-культурної спадщини українського народу; розуміння понять «національна культурна ідентичність», «мультикультурність у суспільстві».

Анотація курсу: сучасного вчителя має відрізняти високий рівень загальної культурної ерудиції, над підвищенням якого він повинен постійно працювати, зокрема і у  процесі  навчання в системі післядипломної педагогічної освіти. Розвиваючи власний рівень культурної обізнаності, педагог удосконалює свою професійну компетентність, зокрема  таку її складову, як загальнокультурна компетентність. Основою загальнокультурної компетентності  вітчизняного вчителя є знання про витоки духовної культури людства – міфологію та відображені в ній найдавніші уявлення людей про оточуючий світ. Дистанційний курс «Порівняльний аналіз античної та давньоукраїнської міфології як засіб розвитку загальної культури вчителя» містить стислий та доступний виклад основних античних та давньоукраїнських міфологічних понять, вірувань та уявлень. Він спрямований на формування загальнокультурної компетентності вітчизняного вчителя, на підвищення рівня науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки учителів із проблем виховання духовно багатої особистості учня, використання у роботі з ним знань про міфологічну культуру як підґрунтя духовного розвитку людства.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток духовно-культурних орієнтирів; розмежування понять «духовна», «соціальна» та «матеріальна культура»; розуміння основ духовної культури людства.

Київські вулиці: погляд крізь історію. Пізнавально-навчальна екскурсія вулицею Саксаганського

 Наша екскурсія – це історичне, архітектурне, літературне, музичне, есе лише про одну вулицю Києва! Під час прогулянки ви познайомитеся з фантастичними історіями розбудови м. Києва, з життям відомих киян. А також ви дізнаєтесь про історичні віхи українськості у столиці, які на сьогодні не те що не відзначені меморіальними дошками, а й залишаються незнаними широкому загалу і навіть фахівцям–історикам.

«Озирніться навколо, підніміть голову - і ви дізнаєтесь більше про нашу столицю та замилуєтесь чудовою вулицею!»

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей, здатність використовувати історичне краєзнавство як потужний інструмент щодо формування громадянської  та культурної компетентності учнів, здатність організовувати та планувати освітній процес (позакласна і позашкільна діяльність).