To enable our students to achieve their academic objectives, we need to create conducive learning environments and provide effective instruction. This involves assisting students in developing essential social and emotional skills that enhance their engagement in academic activities, such as active listening and anxiety management. Additionally, it is crucial to foster a supportive and stimulating learning atmosphere, characterized by creativity and problem-solving, where students collaboratively tackle challenges with guidance from their peers and teacher. By purposefully merging social-emotional learning (SEL) with academic content, we can enhance and deepen the learning experience for students.

Keywords: social-emotional learning (SEL), learning experience, essential social and emotional skills, enhanced learning experience

Модуль: Інтеграція соціально-емоційного навчання (SEL) в  академічний процес

Досліджуємо розуміння та застосування СЕН в навчальному процесі, створення інтегрованих планів уроків, розвиток безпечного навчального середовища та оцінювання ефективності інтеграції СЕН з академічним навчанням. Учасники також залучені до розробки та впровадження комплексної навчальної програми, яка поєднує академічний контент та СЕН, а також до рефлексії над цим процесом та обміну найкращими практиками з колегами.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

У результаті проходження модуля, учасники набудуть необхідних навичок для ефективного впровадження СЕН в освітній процес, що сприятиме глибокому та продуктивному навчанню учнів, підвищенню їхньої мотивації та академічної успішності.