У модулі детально розглянуто особливості розвитку української літератури початку ХХ століття.

Проаналізовано літературно-художній альманах «З-над хмар і з долин» та з’ясовано деякі деталі його видання Миколою Вороним.

Визначено погляди представників угрупування «Молода муза».

Розглянуто щомісячний літературно-критичний та публіцистичний журнал модерністів «Українська хата».

Висвітлено особливості «нової» драми на межі століть.

Опрацювання модуля допоможе вчителям-словесникам зануритися в літературний процес початку ХХ століття.

Використання цих знань на уроці зробить навчання учнів більш пізнавальним та сприятиме підвищенню їхнього інтелектуального розвитку.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та предметних компетентностей на уроках української літератури, розвиток уміння оцінювати діяльність українців митців початку ХХ століття, застосовувати знання  у практичній діяльності

Підтримка дитячого читання є  однією із актуальних проблем сьогодення. Зниження інтересу до читання загрожує  освітнім процесам, призводячи до суттєвого зниження рівня освіти. Модуль ознайомить з основними причинами  та можливими наслідками цього явища, а також окреслить шляхи подолання проблеми. Педагоги зможуть навчитися вирішувати проблеми дитячого читання як у своїй професійній освітній діяльності, так і у роботі з батьками дітей.

Обсяг навчального часу: 15 годин / 0,49 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей, планування та організація процесу читання, володіння ефективними методами, прийомами і технологіям залучення до читання.

Як зазначає українська дослідниця Галина Гич «В основі навчання завжди лежить текст (а відповідно і читання)». Тож завданням навчання літератури в умовах сучасних глобальних викликів є не лише формування ключових і предметних компетентностей, а й розвиток вміння вчитися самостійно. Зміст модуля знайомить з досвідом моделювання і розробки системи уроків із зарубіжної літератури у дистанційному форматі для учнів 10 класу, містить поради до їх підготовки.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Здійснення усної та письмової комунікації державною мовою, розвиток мовлення учнів та сприяння їхній мовній творчості; формування та розвиток ключових компетентностей і ціннісних орієнтирів учнів, використання ефективних навчальних методик і технологій, здійснення оцінювання та моніторингу результатів навчання учнів; визначення і врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, розвиток позитивної самооцінки, формування мотивації до навчання школярів; організація особистісно орієнтованої взаємодії з учнями, організація та здійснення ефективної комунікації всередині колективу; здійснення планування освітнього процесу залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів та діяльності конкретного закладу освіти.

Модуль спрямований допомогти вчителям-словесникам краще зрозуміти специфіку ключового літературно-мистецького напряму XIX століття реалізму, який проявився в європейській та українській культурі. Розглянуто ідеологічні, соціальні та культурні чинники, які посприяли утвердженню нового напрямкув Україні, з’ясовано специфіку реалізму в контексті національної літературної традиції. Зроблено акцент на візуалізацію цих матеріалів. Опрацювання модуля допоможе вчителям глибше зрозуміти та проаналізувати реалістичні прикмети як критерії мистецької вартості художніх творів.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та предметних компетентностей,  поглиблення знань вчителів-словесників з теорії літератури доби реалізму кінця ХІХ століття. Практичний матеріал містить інструктивно-методичні рекомендації та завдання, що сприяють розширенню й уточненню характеристики україно-європейського суспільно-політичного та мистецького життя указаного періоду.  Модуль спрямований на реалізацію завдань сучасної парадигми освіти та орієнтований на формування високодуховного конкурентоспроможного педагога.

Літературна освіта є важливою складовою всебічно розвиненої особистості, адже впливає на формування культурних та життєвих цінностей людини. В умовах сьогоденної дестабілізації постає вибір щодо дотримання вимог для забезпечення якісної освіти, зокрема і літературної. Матеріал модуля допоможе учителю літератури швидко реагувати на нестандартні та екстрені ситуації, ефективно змінювати свою професійну діяльність відповідно до реальних умов, змінювати пріоритети читання та підходи до осмислення прочитаного

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових і професійних компетентностей та професійної мобільності вчителя, здатності орієнтуватися у сучасному освітньому просторі; формування, стратегій навчання літератури в умовах воєнного стану, адаптаційних можливостей педагога та використання ресурсів його професійного удосконалення

«Визначення читання та читацької грамотності змінювалися з часом, відображаючи зміни в суспільстві, економіці, культурі й техніці». Зміст модуля зосереджує увагу на вимогах до формування читацької грамотності, процесуальному підході до навчання читання, його етапах, методиці рухів діалогу з текстом американського дослідника Джозефа Гаріса.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Здійснення усної та
письмової комунікації державною мовою, розвиток мовлення учнів та сприяння
їхній мовній творчості; формування та розвиток ключових компетентностей і
ціннісних орієнтирів учнів, використання ефективних навчальних методик і
технологій; володіння методикою педагогічного прогнозування; організація
освітнього процесу та різних видів і форм навчальної та пізнавальної діяльності
учнів.

Як створити належні умови для ефективної реалізації кожною кожним учнем власних можливостей особистісного зростання. Досягнення цієї мети можливе лише за умови ефективної професійної діяльності педагога, на яку впливає рівень розвитку різних видів його інтелекту, зокрема і вербального.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Удосконалення комунікативної компетентності; розвиток вербально-лінгвістичного інтелекту та мовно-комунікативних навичок; організація ефективної педагогічної  комунікації.