Проаналiзовано поняття «сторітелінг», «мовна компетентність», окреслено характерні ознаки та функціональні особливості використання сторітелінгу на уроках української мови, подано приклади історій та запитань для їх обговорення. Сторітелінг є одним із найбільш простих та швидких шляхів встановлення контакту між вчителем та учнями, засобом привернення та утримання їх уваги. Він сприяє пожвавленню атмосфери в класі; учні краще запам’ятовують правила, акцентують увагу на прикладах.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток комунікативної компетентності; розрізнення понять «сторітелінг», «мовна компетентність», «мовленнєва компетентність»; організація ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу; здатність застосовувати навички координації та стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів, підтримувати їх прагнення до саморозвитку.

Мета модуля - підвищення рівня методичної підготовки вчителів щодо методики роботи над навчальним есе на уроках української мови. Окреслено роль і місце есе у структурі сучасного уроку. Подано приклади тем навчального есе. Визначено місце навчального есе в модельних навчальних програмах «Українська мова. 5-6 класи» для  закладів загальної середньої освіти (2021 н.р.).

Модуль ознайомлює з методичними рекомендаціями МОН щодо особливостей вільного та формального навчального есе, ознак кожного з видів, тривалості виконання  та критеріїв оцінювання мовного та змістового оформлення есе.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ціннісних орієнтирів, ключових та професійних компетентностей; розрізнення понять «навчальне есе», «формальне есе», «креативне навчання»; здатність планувати навчальні заняття на основі модельних навчальних програм, навчальних програм, затверджених педагогічною радою закладу освіти; здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності.

Модуль орієнтує на формування цінностей та ціннісних орієнтацій учнів на уроках української мови. Акцентовано увагу, що за концепцією НУШ, виховний процес орієнтується на загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні та соціально-політичні. Охарактеризовано структуру ціннісних орієнтацій, яка містить три компоненти: пізнавальний, емоційний, поведінковий, на основі яких формуються критерії ціннісного вибору. Описано етапи структурно-функціональної технології формування морально-ціннісних орієнтацій на уроках української мови (інформаційно-пізнавальний, діяльнісно-практичний, узагальнювально-дискусійний), рекомендовано види навчальної роботи, подано орієнтовні зразки вправ і завдань.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ціннісних орієнтирів, ключових та професійних компетентностей; розрізнення понять «інформаційно-пізнавальні орієнтації», «діяльнісно-практичні орієнтації», «узагальнювально-дискусійні орієнтації»; здатність застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; здатність організовувати діалог і полілог з учнями та іншими учасниками освітнього процесу, поважаючи права людини та суспільні цінності.

Модуль спрямований на розвиток мовної особистості вчителя-словесника в умовах цифрового освітнього середовища. Висвітлено реалізацію концепту мовної особистості у сучасній лінгвістиці та методиці. Акцентовано увагу: на рівнях мовної особистості (правильності, інтеріоризації, насиченості мовою, адекватного вибору, володіння фаховою метамовою); на сучасних підходах, методах, технологіях навчання вчителів-словесників. Подано методичний інструментарій: завдання та вправи, алгоритми реалізації сучасних педагогічних прийомів на уроках української мови. Запропоновано ефективні методи, прийоми, засоби, форми, що сприятимуть формуванню мовної особистості вчителя-словесника, удосконаленню професійного мовлення.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей; розмежування базових понять «мовна особистість», «мовленнєва особистість», «комунікативна особистість»; організація ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу; здатність формувати і розвивати мовно-комунікативні уміння та навички учнів; здатність до спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня.

Ознайомлення з методикою ефективної організації роботи вивчення морфології з елементами дистанційного навчання у ЗЗСО. Подано методичні рекомендації та зразки різнорівневих вправ і завдань, спрямованих на удосконалення знань щодо морфологічних норм сучасної української літературної мови.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей; розрізнення понять «граматична компетентність», «морфологічна компетентність», «технології дистанційного навчання»; удосконалення знань щодо морфологічних норм сучасної української літературної мови; здатність ефективно використовувати наявні та створювати нові освітні ресурси.

Представлено особливості організації освітнього процесу щодо дистанційного та змішаного навчання на уроках української мови. Висвітлено поняття і терміни дистанційного і змішаного навчання. Запропоновані методичні аспекти підготовки онлайн-уроку та послідовність підготовки вчителя до дистанційного уроку. Подано рекомендації, методичні підказки та наведено приклад реалізації технології «перевернутий клас».

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей; розрізнення понять «дистанційне навчання», «змішане навчання»; організація ефективної комунікації з учасниками освітнього процесу під час дистанційної форми навчаня; здатність організовувати процес навчання.

Розкрито сутність понять: емоційний інтелект, емоційна компетентність та емоційна грамотність. Розглянуто шляхи формування емоцій учнів у Новій українській школі. Запропоновано шляхи розвитку емоційного інтелекту на уроках української мови. Представлено фрагмент орієнтовного сценарію дистанційного уроку української мови з елементами формування емоційної грамотності.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових і професійних компетентностей; здатності до формування у здобувачів освіти вміння усвідомлювати власні емоції шляхом їхнього номінування та тлумачення, спроможності аналізувати й вербально описувати власний емоційний стан, здатність виявляти емпатію в діалогічному й монологічному спілкуванні.

Робота з  текстом сприяє успішному особистісному розвиткові учнів, формуванню в них українськомовної комунікативної компетентності як передумови успіху в практичному оволодінні українською мовою, здатністю використовувати її для міжособистісного спілкування в реальних життєвих обставинах.

Обґрунтовано актуальність текстоцентричного підходу в навчанні мови, запропоновано  алгоритм роботи з текстом з урахуванням завдань шкільної мовної освіти та особливостей сучасного навчально-виховного процесу.

Зміст модуля передбачає підвищення рівня методичної підготовки вчителя щодо формування текстологічних і текстотворчих умінь учнів. Подано алгоритм повного аналізу тексту, окреслено інноваційні форми опрацювання тексту на уроці  мови. Зазначено особливості роботи з креолізованим текстом, що активізує сучасні підходи до організації текстотворчої діяльності учнів. Сформульовано визначення медійного і риторичного текстів, медійної та  риторичної компетентності.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових і професійних компетентностей;  удосконалення навичок лінгвістичного аналізу тексту, використання сучасних методів опрацювання текстів на уроках зв’язного мовлення, уміння складати вправи і завдання на основі текстового матеріалу з урахуванням вимог Державного стандарту базової середньої освіти.

Курс призначений для вчителів-філологів загальноосвітніх навчальних закладів, які підвищують свою кваліфікацію у системі післядипломної освіти.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей; удосконалення літературознавчої компетентності; розрізнення та ефективне використання у процесі аналізу художніх творів теоретико-літературознавчих понять.

Успішна реалізація основної мети української школи, яка полягає у підготовці до життя активної компетентної особистості, можлива лише за умови врахування її особистісних здібностей, якостей, нахилів та потреб.Знання теорії множинності інтелекту Г. Гарднера допоможуть в цьому процесі. Педагоги  продіагностують власні рівні сформованості окремих типів інтелектута розвиватимуть навички застосування різних вправ у процесі навчання літератури, що враховують наявні типи  інтелектів в учнів.

Обсяг навчального часу: 10 годин / 0.33 ECTS
Програмні результати навчання:

Розвиток ключових та професійних компетентностей; організація планування та здійснення освітнього процесу з урахуванням індивідуальних особливостей учнів; володіння сучасними та ефективними методами і технологіями навчання літератури з урахуванням різних типів інтелекту.